tisdag 28 oktober 2008

Äntligen Murakami!

Jag har haft så mycket att läsa, att jag inte har hunnit titta på mina nyinköpta Haruki Murakami-böcker. Men igår slängde jag ner Kafka på Stranden i väskan när jag rusade till jobbet.
Det är något speciellt med böcker som man bara flyter in i med en gång - och så är det med hans böcker. Jag har läst två av honom tidigare. Sputnik Sweetheart (med det underbara omslaget) och Norwegian Wood. Gillade Sputnik mest.

Det bästa med att pendla till jobbet (och det enda som är bra med att pendla?) är att man hinner läsa. Just nu lyssnar jag på Ane Bruns Changing of the Seasons (om och om igen. Jag tycker att The Fall är bäst, men efter den kommer The Puzzle: http://se.youtube.com/watch?v=ILrYfkgtObo) och läser Kafka på stranden - en oslagbar kombination!

Inga kommentarer: