lördag 1 november 2008

Höststädning

Höststädning - först drar man sig för att göra det, men när man väl gör det så känner man sig så bra sen. Vi gick ut efter lunch tillsammans med barnen. Det var fantastiskt fint väder (till skillnad från i går) och jag började med att röja i förrådet så att vi skulle kunna få in alla utemöblerna. Barnen satt och grävde i en stelfrusen sandlåda.
När vi var nästan klara så kom syster H med man och barn och det blev trevligt fika (som lilla H hade valt när vi var och handlade på förmiddagen - vaniljmunkar).
I torsdags åkte vi en tur med Birka Paradise och det var faktiskt väldigt trevligt. Men det brukar det ju bli med gott vin och god mat + trevliga vänners sällskap. Dessutom var det ett fräscht fartyg - trots gubbarna i 50-årsåldern som ropade "visa pattarna" efter L och M.
Barnen var överlyckliga och ville helst bara vara i hyttarna eftersom det var så mysigt.

Nu är det bara röjning av hemmet, som jag för tillfället har döpt om efter min favoritserie "Helt hysteriskt". Det blir så när man har haft byggplats i sitt hem i ett halvår. Det är inte kaos och katastrof än - men ge det ett par månader till så är vi nog där. Men min intention är (som vanligt) att allt ska vara tip top till jul (Tomten - jag önskar mig ordning och reda i julklapp!)

Inga kommentarer: