torsdag 19 november 2009

New York New York

Okej, nästa gång jag åker till New York ska jag:
1. Bo bättre
2. Vara där längre tid
3. Ha massor av pengar (ska bara vinna på triss först)
4. Gå på fler museum (nu gick vi bara på naturhistoriska)

Var på en underbar bokhandel - Strands. Nu hade jag bara kort kort tid på mig, men oj, vad jag hade kunnat vara där länge. Gick också förbi en annan bokhandel vid Union Squae och såg att Jonathan Safran Foer skulle vara där på måndagen (vi åkte hem på söndagen). Det hade varit hur bra som helst att få höra honom live... han är en så bra författare.

Vi åt underbar mat och hittade suveräna frukostställen. Bland annat Katz, ett av de äldsta frukostställena i New york (här spelade de in en scen i När Harry mötte Sally). Vilka mackor de hade... mama mia... en macka kunde föda en svensk familj i en hel... lunch.

1 kommentar:

Lindsey sa...

Dit vill jag också gå och äta frukost... mysigt