torsdag 22 april 2010

Moleskin - a love story



Nu när jag äntligen har köpt en Moleskin så känns det som att jag aldrig kommer kunna återvända till mina svarta vaxdukshäften. Jag älskar den. Precis som Stefan Holm har sina tics innan han hoppar, måste jag har precis rätt saker för att jag ska kunna skriva. Rätt slags pennor, rätt papper, rätt dator (Mac naturligtvis - har köpt en minidator dock som jag kan bära med mig överallt, men den är ingen Mac). Sitter jag hemma så får det inte stå framme disk och sitter jag någon annanstans så trivs jag bäst på bibliotek och inte på caféer. Skulle jag sitta på café skulle jag bara glo på alla omkring mig. Allra bäst skriver jag hemma vid köksbordet. Just nu har jag bytt köksbord. Bytt utsikt. Nytt hem.

2 kommentarer:

Klara sa...

Mmmm, fina fina moleskin!

Lindsey sa...

jag älskar min...