fredag 24 april 2009

Prerafaeliterna

Just nu känns det inte som att jag har något att blogga om. Jag har inte tittat på någon bra film , inte läst någon underbar bok. Det mesta i mitt liv handlar just nu om logistik. Fixa det, ordna det, städa där, städa här, jobba, vara med barnen, laga mat, tvätta, städa igen ... you know the drill.
Men på lördag ska jag gå på en (förhoppningsvis) mycket spännande utställning på Nationalmuséet – Prerafaeliterna. Den hemliga konstnärsgruppen som bildades i London 1848 som en revolt mot rådande konstideal. Prerafaeliternas bilder upprörde samtiden och fascinerar än i dag (okej, den där texten snodde jag från deras hemsida). Jag tror att det är en utställning som passar mig som handen i handsken. Den övriga helgen kommer att gå åt till att göra de sista korren av min bok. På måndag morgon ska förlaget ha den.

Inga kommentarer: