torsdag 25 december 2008

Jul, jul, strålande jul ... hmpf!

Lilla H är sjuk, morfar Owe är sjuk, kusin Lillemor är sjuk ... julen blev en enda sjukdomshärva. Lilla H vägrade in i det sista att ta hostmedicin - kapitulerade till slut med ett: "Okej då, jag tar väl medicin".
Lagom till nyår så har väl vi andra lyckats få detta härliga virus. Nåja, så länge vi är friska till vår solsemester 3 januari. Förra året fick Lilla H öronflammation precis när vi skulle åka, blev bra, men fick tillbaka den när vi var på Kanarieöarna. Det var ju lite jobbigt att springa hos doktorn den enda veckan vi var utomlands.
Vad ska jag ta med mig för böcker? Förra året blev det Denise Minas första trilogi. Nu har jag tänkt ta med mig Blonde, men behöver en reservbok samt någon till. Och det är bara pocket som gäller. Förslag mottages gärna.

Inga kommentarer: