torsdag 19 februari 2009

American Wife

Jag hade dyrt och heligt lovat mig själv att jag INTE skulle köpa några fler böcker förrän jag hade läst ut alla de jag nyligen köpt. Det gick bra ... i en vecka. På vägen till bokmötet i tisdags gick jag in på Pocket Shop på Götgatan (väldigt trevlig butik förresten). Där såg jag till min glädje att de hade Curtis Sittenfelds nya - American Wife. Vi läste hennes I en klass för sig i bokklubben för ett tag sedan och jag minns att jag gillade den. Jag älskar när huvudkaraktären inte är en alltigenom god varelse, utan att man ibland känner för att plocka upp ett vasst föremål som man kan sticka genom sidorna. Redan inledningen till American Wife var bra - läs bara detta:

Have I made terrible mistakes?
In bed beside me, my husband sleeps, his breathing deep and steady.

Ryyyys. Det räckte för att jag skulle hala fram plånkan. Dessutom gick jag ut på Amazon och köpte ytterligare två böcker i dag. Oh, behave ...

Inga kommentarer: