onsdag 8 september 2010

Allt är nytt utom kroppen och knoppen

Jag funderar på vad som hänt i mitt liv det senaste året - nytt förhållande, nytt boende, nytt jobb och en ny familj. Men när allt det här ändå skulle hända - varför kunde ingen slänga in en ny kropp och knopp också. Närrå - det är okej med dem också men jag skulle behöva lite mer tid för träning - men allt som jag gör utanför jobb och familj stjäl tid från mitt skrivande. Så får jag välja mellan träning och skrivande så väljer jag alltid skrivandet. Jag skulle behöva komma på ett sätt att skriva och motionera samtidigt - tips någon?

3 kommentarer:

Mitt liv som lycklig... sa...

När du tränar så tänker du ut vad du ska skriva. Så när du väl är hemma så är det bara att knåpa ned allt på en kvart.. eller?

Lady Miss Anna sa...

Och en diktafon?

Fr Ful sa...

Det finns massor av sätt! Sätt tyngder på fötter och armar så fort du vaknar, jag snackar ett kilo här och där, inte tio! Du kan träna hela dan utan att det märks!

Sitt på pilatesbollen framför tv, dator och på jobbet, du tränar nästan hela dan utan att det märks!

Ha alltid hantlar till hands, nu och då greppar du dom och gör några övningar, du tränar nu och då!

Ha alltid en balansplatta under fötterna när du handdiskar, du tränar alltid under tiden du handdiskar!