torsdag 26 mars 2009

Hellas i september

I dag betalade jag en fet reseräkning. Det blev ett stort tomt hål i mitt bankfack. Där kanske jag kan plantera en blomma, eller någon svamp eller nått (jag kanske kan starta en svampodling och tjäna grova pengar)?
Resan går till Grekland, eller Hellas som de säger i Norge och som har en mer litterär klang tycker jag - så härmed låtsas jag att det heter Hellas här med. Det är min pappa som fyller jämnt och vi hedrar honom genom att åka till Grekland All Inclusive. Jag ska ligga vid poolen och dricka drinkar hela tiden (barnen ska inte med på den här resan) och läsa snuskigt många böcker.

För övrigt så lärde vi Lilla H att skratta vansinenskratt i dag - ni vet ett sådant där skratt där man kastar tillbaka huvudet och skrattar ett tillgjort galet skratt. Till slut var hon bättre än jag. Herr A och jag kunde äntligen ta vägen genom skogen på väg hem från Skolan. Något som han har längtat efter varje dag sen det blev en mindre inlandsis där.

Inga kommentarer: