tisdag 3 mars 2009

Slutrapport: Myrrha

Nu har jag även läst färdigt Myrrha av Ulrika Kärnborg. Även den väldigt bra läsning, men ingen bladvändare som jag trodde att den skulle vara. Men vad skönt det är att läsa en så ovanlig bok. Så här står det på Bokus:

Sedan Hannah var liten har hon vetat att hon är menad för något större, något mer än att bara tjäna som piga. Så träffar hon Arthur, gentlemannen från överklassen som bär på en udda fascination för smuts och arbetarklassens liv. Det blir början på en livslång relation mellan pigan och poeten, slaven och hennes Massa, en relation där spelet mellan underkastelse och dominans ställs på sin spets mot fonden av det viktorianska England. Men vem är egentligen slav och vem är egentligen herre?

Precis sånt här som jag gillar så mycket. Kanske att jag saknade lite känslan av den där ofattbara passionen, men frånsett det var den ett måste i min bokhylla!

Inga kommentarer: