onsdag 18 mars 2009

Tribut: Sidney Sheldon och Co.


Jag är uppväxt i en småstad. Eller rättare sagt mitt ute i skogen. Jag och min bror brukade cykla de tre kilometrarna till det pyttelilla biblioteket i Åminne och låna böcker. Jag läste i stort sett lite av allt som fanns där. Mycket av en del. I'm a sucker for romance. Det började med böcker som Laila, Lilla huset på prärien, Skuggserien. I tonåren blev det en hel del Harlequin, Vita serien, Jean M. Auel och Sidney Sheldon. Jag ÄLSKADE Sidney Sheldon. Mannen kunde verkligen knepa ihop en historia. Sen upptäckte jag Tjechov, Milan Kundera och Dostojevskij. Jag vurmade verkligen för författarna från öst.
Just nu längtar jag efter att få läsa en sån där fantastisk kärlekshistoria - en där tårna krullar sig och nackhåren reser sig. En där man inte kan släcka lampan på kvällen, utan bara måste läsa en sida till, och en till och en till. Finns det en sån därute just nu - please let me know!

Inga kommentarer: