tisdag 31 mars 2009

Maria Larssons eviga ögonblick

Efter mycket om och men så hyrde jag i kväll Maria Larsson eviga ögonblick. Jag blev glatt överraskad. Men varför blev jag överraskad – jag älskar ju Jan Troells filmer. Kanske är det Mikael Persbrandt som har gjort att jag har varit lite avig? Nåja, hyrd och sedd är den nu. Maria Heiskanen är underbar. Vilken skådespelerska! Hoppas att vi får se henne i något annat snart.
Sedan är det ju fotograferandet. Jag kan inte dra några liknelser till min egen berättelse, för det är så annorlunda. Men den där ömheten till kameran. Jag känner igen den. Min norska vän M har en Leica som jag är lite förälskad i. En sån vill jag ha någon dag.
Har ni inte sett Maria Larssons eviga ögonblick - se den. Den är väldigt bra och inte så eländig som man kanske tror. Hoppet finns där. Drömmen om ett annat liv ...

Inga kommentarer: